czwartek, 2 stycznia 2014

babka, która zawsze się udaje

Błyskawiczne ciasto, do którego składniki zawsze mamy w domu, robi się je 10 minut, piecze godzinę, idealne do popołudniowej kawy czy herbaty :)



1 szklanka cukru
4 jaja
1 szklanka mąki pszennej tortowej
1 szklanka mąki ziemniaczanej
1 szklanka oleju
1 łyżeczka proszku do pieczenia
dowolne bakalie, aromat, skórka otarta z cytryny, pomarańczy, limonki

Jaja zmiksować z cukrem na puszystą pianę, dodać mąki, proszek do pieczenia, aromat, olej, wszystko zmiksować do uzyskania jednolitej masy.
Foremkę keksową lub formę do babki nasmarować olejem, wysypać kaszą manną lub bułką tartą, piec w nagrzanym do 180 stopni przez 60 minut.




13 komentarzy:

  1. Dawno już nie jadłam takiej zwykłej babki, ale patrząc na zdjęcia, aż nabrałam na nią ochoty :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie ja też, po świątecznych cuda wiankach zatęskniłam do niej, pyszna jest :)

      Usuń
  2. Jest śliczne, pulchne i złociste. Bardzo smacznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie tak Krysiu, super błyskawiczne ciacho :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. :DDDD, dwuznaczny komentarz, takie lubię ;-) Krzysiu powiem, że ja też :))

      Usuń
  4. Skoro zawsze się udaje, to chyba muszę ją zrobić;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze się udaje :) dziękuję za super przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszna babka! Dodałam rodzynek. Będzie pieczona nie raz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba jednak nie zawsze sie udaje bo mi nie wyszla ,a tobilam wszystko jak w przepisie :(((

    OdpowiedzUsuń
  8. Babka jest przepyszna. Idealna. Zamiast mąki ziemniaczanej dodaje budynie śmietankowe lub waniliowe. Gorąco polecam. Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)