poniedziałek, 30 grudnia 2013

racuszki ze zsiadłego mleka

Pyszne i błyskawiczne placuszki, z podanej porcji wychodzi ich około 20 - 24 sztuk.





  • 400 gramów zsiadłego mleka
  • 2 jaja
  • 2,5 szklanki mąki pszennej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki cukru
  • 1 kopiasta łyżeczka cukru waniliowego
  • cukier puder + ulubione dodatki

Mleko miksujemy z jajami na jednolitą masę, dodajemy cukry, ucieramy, a potem stopniowo mąkę z proszkiem do pieczenia, ucieramy wszystko na gładką masę (ma mieć konsystencję gęstej śmietany), odstawiamy na 10 minut.
Po tym czasie kładziemy na rozgrzany olej placuszki z 1 łyżki ciasta, smażymy na złoto, odsączamy z nadmiaru oleju na ręczniku papierowym, posypujemy cukrem pudrem.



5 komentarzy:

  1. Te racuszki to moja młodość :). Pyszne były.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też mam do wszelkich racuszków ogromny sentyment, pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń

  2. Widać, że są pulchniutkie, właśnie takie lubię :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne placki, takie wyrośnięte :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne danie i zdjęcia :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)