sobota, 28 grudnia 2013

odrywany chlebek cynamonowy

Przepyszna drożdżówka, która jest pięknie podzielna na kromeczki o bardzo delikatnym miąższu, pachnąca moim ukochanym cynamonem, pychota !





  • ciasto:
  • 2 i 3/4 szklanki mąki pszennej tortowej
  • 60 gramów stopionego, schłodzonego masła
  • 7 gramów suchych drożdży lub 25 gramów świeżych
  • 2 płaskie łyżki cukru
  • 0,5 szklanki ciepłego mleka
  • 2 jaja
  • szczypta soli
  • mazidło:
  • 35 - 40 gramów stopionego, schłodzonego masła
  • 6 łyżek cukru (może tez być brązowy)
  • 2 łyżeczki cynamonu


Drożdże przesiać z mąką, cukrem, solą, dodać tłuszcz, jaja, mleko, zagnieść elastyczne ciasto. Odstawić do podwojenia objętości w omączonej misce ( u mnie na kaloryferze rosło tylko 35 minut).

Cukier wymieszać w miseczce z cynamonem.

Następnie ciasto krótko zagnieść, rozwałkować na prostokąt o wymiarach 30x50 cm. Posmarować rozpuszczonym masłem po całości, posypać cukrem wymieszanym z cynamonem.



Następnie płat ciasta pokroić wszerz na 6 równych kawałków.



Potem nasze pasy poukładać jeden na drugim, stroną z cukrem do góry.



Potem ciasto pokroić na 6 równych kawałków.



 W natłuszczonej masłem foremce o wymiarach 10x25 układać nasze kwadraciki jeden obok drugiego, zapomniałam pstryknąć zdjęcia, więc daję już upieczone.
Ciasto przykryć ściereczką i odstawić na około 25 minut do wyrośnięcia.





Po tym czasie wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec około 30 - 35 minut. Jeśli zauważymy, że ciasto nam się za bardzo z góry przypieka, przykryjmy je folią aluminiową.



4 komentarze:

  1. piękny:) wszystko co z cynamonem chce mieć przy sobie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlaczego ja zawsze myślałam że jest z tym chlebkiem bardzo dużo pracy? Okazuje się że wcale tak nie jest, koniecznie muszę go zrobić;)

    OdpowiedzUsuń
  3. piszesz ; drozdze przesiac...........dodac tluszcz......... Wsrod skladnikow na ciasto nie podalas zadnego tluszczu, tylko w skladnikach na mazidlo! Jest wiec tluszcz czy nie? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. racja, tłuszcz jest, już poprawiłam, dziękuję :)

      Usuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)