sobota, 9 listopada 2013

sos mięsno - warzywny do makaronu

Dobry sposób w momencie, kiedy mamy mało mięska, a sporo głodnych :)), czyli ekonomia i pyszny smak na talerzu :)



  • 350 gramów mięsa mielonego (może być wieprzowe, drobiowe, jakie macie)
  • 2 zmiażdżone ząbki czosnku
  • około 0,5 kg mrożonej mieszanki warzywnej (ja miałam trochę leczo, trochę chińskiej, trochę do zup)
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego (opcjonalnie)
  • 1 duża cebula
  • sól, pieprz, może być ziołowy
  • ostra i słodka papryka
  • szczypta ziół prowansalskich lub np przyprawy do pizzy
  • starty drobno parmezan lub inny ser żółty

Mięsko podsmażyć z posiekaną cebulką, dodać przyprawy, wrzucić mieszankę, podlać około 0,5 szklanki wody, gotować około 20 - 25 minut pod przykryciem na małym ogniu, często mieszając, pod koniec duszenia doprawić, dodać koncentrat (opcjonalnie), gotowe. Na talerzach posypać drobno startym serem żółtym.
Danie podałam z makaronem i chrzanowym colesławem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)