środa, 2 października 2013

ziemniaczane trójkąciki (Irish potato cakes)

Ziemniaczki w innej formie, placuszki mogą być spożyte jako dodatek do obiadu, jak i danie główne, polane pikantnym sosem czosnkowym lub np pieczarkowym, do tego na górę np złota cebulka i ulubiona surówka :)

przepis pochodzi z tej strony

  • 0,5 kg ugotowanych dobrze pogniecionych ziemniaków
  • 100 gram mąki pszennej
  • 50 gram miękkiego masła
  • sól, biały pieprz do smaku

Ziemniaki wymieszać dobrze z masłem, dodać przyprawy, dosypywać stopniowo mąkę zagniatając ciasto. Jeśli ziemniaczki będą mączyste, wtedy ta ilość mąki będzie wystarczająca i ciasto nie będzie się kleić. Ciasto podzielić na dwie części. Na papierze do pieczenia (nie podsypując mąką) z pierwszej części formujemy okrąg o grubości około 1 cm. Dzielimy go na 6-8 trójkątów. Placuszki smażymy na suchej teflonowej patelni na złoto z obu stron. To samo robimy z drugą częścią ciasta.

Ja te placuszki podałam z pieczonym kurczakiem i sałatką wielowarzywną.

Odradzam smażenia ich na oleju, gdyż ciasto będzie przypieczone z zewnątrz, a "ciapate" w środku.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)