poniedziałek, 7 października 2013

racuszki twarogowe błyskawiczne

Nieco inne od tych z serka homo, moim zdaniem lepsze, bardziej...twarogowe :)





  • ser twarogowy półtłusty 250 gram (1 kostka)
  • 2 średnie jaja
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 130 gram maki pszennej
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia (opcjonalnie)
  • 1/3 szklanki mleka
  • szczypta soli
  • do podania : konfitury, śmietanka, dżem lub po prostu cukier puder


Ser ucieramy dokładnie z żółtkami (robiłam to blenderem), dodajemy cukry, nie przerywając ucierania, mleko i mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia (niekoniecznie dodajemy spulchniacz).

Z białek ubijamy pianę, pod koniec ubijania dodajemy szczyptę soli, dodajemy do masy twarogowej i delikatnie mieszamy łyżką do połączenia składników.


 Smażymy na oleju porcje z kopiastej łyżki ciasta na złoto, odsączamy z tłuszczu na ręczniku papierowym. Podajemy z ulubionymi dodatkami, u mnie konfitura wiśniowa i bita śmietana.







8 komentarzy:

  1. Robię podobne. Znikają u mnie błyskawicznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam takich racuszków, ale chętnie wypróbuję, bo narobiłaś mi ogromnego smaka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu, to ja się bardzo ciesze, że narobiłam Ci smaka, bo placuchy są superowe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ...no i pycha... chyba robię jutro na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pani Ewo,te Racuchy są przepyszne :-)
    Zniknęły w mig :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witam :), jestem Ewa, cieszę się, bo ja też mam do nich ogromną słabość, dziękuję za skorzystanie z przepisu i pozdrawiam gorąco ! :)

      Usuń
  6. Witam! Wypróbowałam naprawdę setki przepisów na pankejki, placuszki, racuchy, itp. i przyznaję z pełną odpowiedzialnością, że te są najlepsze! A nie jest to tylko moje zdanie, ale i pozostałych domowników, którzy jednogłośnie stwierdzili, że na niedzielne śniadania nie chcą już innych placków -) Do placków dodałam wanilię a nie cukier waniliowy i podałam je z konfiturą, brzoskwiniami i truskawkami. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgodzę się z Tobą Dorotko w 100%, to też nasze najulubieńsze, dziękuję Ci bardzo za komentarz i serdecznie pozdrawiam w ten upalny dzień :))

      Usuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)