piątek, 18 października 2013

placuszki z kaszy manny i twarogu

Przepyszne, delikatne, moje ulubione (zaraz po twarogowych).

przepis pochodzi stąd z moimi modyfikacjami


  • 0,5 szklanki kaszy manny (do gotowania, absolutnie nie błyskawiczna)
  • 2 szklanki mleka
  • 1 łyżka cukru z wanilią lub waniliowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajo
  • 3 kopiaste łyżki mąki
  • 100 - 120 gram twarogu półtłustego
  • ulubione dodatki


1 szklankę mleka zagotować z cukrem waniliowym, w drugiej dokładnie wymieszać kaszę, ugotować na gęsto, schłodzić.


Jajo ubić na piankę. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia.

Do przestudzonej kaszy dodać jajo, zmiksować, potem dodać pognieciony twaróg i ucierać blenderem, następnie po 1 łyżce wsypywać mąkę i stopniowo ucierać wszystko tak, by powstała jednolita masa (będzie gęsta i tak ma być :)

Przygotować sobie miseczkę z gorącą wodą, będzie nam potrzebna do zamaczania łyżki przed zanurzeniem w cieście.

Zamoczoną w gorącej wodzie łyżką nakładać na rozgrzany olej niewielkie porcje ciasta (z 1 łyżki), smażyć na rumiano, odsączać na ręczniku i podawać z ulubionymi dodatkami ( u mnie brzoskwinie w waniliowym syropie i bita śmietana).







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)