wtorek, 29 października 2013

kapusta zasmażana z grzybami

Pyszny dodatek do obiadu, jest to również wersja, którą podaję na Wigilię.
Lecz tym razem kapustkę podałam w towarzystwie kotletów schabowych w ziemniaczanej panierce.








  • 400 - 500 gram kiszonej kapusty
  • 2 - 3 suszone grzybki (dałam podgrzybki)
  • 1 cebula
  • 4 łyżki masła
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • sól, pieprz
  • 1 liść laurowy


Kapustę płuczemy pod bieżącą wodą, odciskamy, kroimy drobno, przekładamy do garnka, zalewamy wodą, około 1 cm ponad powierzchnię, dodajemy liść laurowy, zagotowujemy.

Grzybki myjemy, wrzucamy w całości do kapusty, gotujemy je około 20 minut, wyjmujemy, kroimy na mniejsze kawałki, wrzucamy z powrotem do kapusty. Wszystko gotujemy na małym ogniu pod przykryciem do miękkości, u mnie około godziny, uzupełniamy wodę, tak, by sięgała mniej więcej 3/4 powierzchni kapusty, a docelowo do połowy.

Na patelni rozpuszczamy masło, dodajemy posiekaną cebulkę, smażymy do zeszklenia, zasypujemy mąką, mieszamy i smażymy przez około 3 minuty, intensywnie mieszając. Następnie zasmażkę przekładamy do ugotowanej kapusty, mieszamy, zagotowujemy, dodajemy sól, pieprz i gotowe.




1 komentarz:

  1. Tak, dzieki, szukalam przepisu na kapuste do schabowego. Niby proste a jednak. Jest super, dzieki

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)