czwartek, 29 sierpnia 2013

tort naleśnikowy

czyli naleśniki inaczej, pycha



  • 12-16 naleśników
  • masa:
  • 60 dag twarogu półtłustego
  • 3 jaja
  • 20 dag cukru pudru
  • 3-4 łyżeczki cukru waniliowego
  • 50 gram rodzynek
  • 2 łyżki wódki
  • sok i skórka otarta z 1 cytryny
  • 2 łyżki posiekanej skórki pomarańczowej
  • 3/4 szklanki śmietanki słodkiej 12 lub 18 %

Ser zmielić lub przepuścić przez praskę, rodzynki zalać alkoholem i zostawić na 2 godziny.
Dwa żółtka utrzeć z cukrem pudrem i cukrem waniliowym na pianę. Wymieszać z (odsączonymi) rodzynkami, skórką pomarańczową i serem na jednolitą masę.
Białka ubić na sztywno i delikatnie, ale dokładnie połączyć z masą serową.
Tortownicę ( u mnie 24 cm) wysmarować masłem, układać naleśniki, każdy smarując masą serową.
Śmietanę zmiksować z dwiema łyżkami cukru pudru, wymieszać z żółtkiem, sokiem i skórką z cytryny. Polać tort, wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piec na jasnozłoty kolor (u mnie około 35-40 minut).




4 komentarze:

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)