niedziela, 18 sierpnia 2013

sernik z trzema czekoladami

Jeden z najlepszych, wg nas serników, nie za słodki, mój syn uwielbia mleczną czekoladę, mąż białą, a ja gorzką, każdy znajdzie w tym cieście coś dla siebie, bardzo polecam



spód:
150 gram zbożowych ciasteczek
1,5 łyżki ciemnego kakao
80 gram miękkiego masła
masa serowa:
1 kg sernika w wiaderku (dałam Dr. Oetker)
150 gram cukru
150 gram kwaśnej śmietany 18%
4 średnie jaja
4 łyżki śmietany kremówki 30%
3 płaskie łyżki maki ziemniaczanej
100 gram czekolady gorzkiej (min 60% kakao)
100 gram czekolady mlecznej
100 gram czekolady białej
1 kopiasta łyżeczka cukru waniliowego


Ciasteczka pognieść na proszek (zrobiłam to blenderem), dodać kakao, przemieszać razem, dodać masło, zagnieść i wyłożyć spód tortownicy o wymiarach 24 cm, dobrze ugnieść, podpiec około 15 minut w temperaturze 180 stopni, schłodzić do temperatury pokojowej.
Twaróg i resztę składników wyjmijmy wcześniej z lodówki, żeby nie były zimne. Do sera dodajemy cukier, cukier waniliowy i miksujemy, następnie mąkę ziemniaczaną, miksujemy na gładką masę, potem dodajemy kwaśną śmietanę i mieszamy, dodajemy po jednym jaju i miksujemy krótko. Masę dzielimy na 3 równe części (u mnie każda po 470 gram). Czekolady, każdą osobno rozpuszczamy w kąpieli wodnej, lekko schładzamy(jednak czekolada musi cały czas być płynna). Do czekolady białej wlewamy 1 łyżkę śmietany kremówki,mieszamy i dodajemy do 1 części masy, miksujemy (np blenderem). Do czekolady mlecznej dodajemy 1 łyżkę śmietany kremówki, mieszamy, dodajemy do 2 części masy serowej i miksujemy. Do czekolady gorzkiej dodajemy 2 łyżki śmietany kremówki, mieszamy, dodajemy do 3 części masy serowej i miksujemy.

Na podpieczony, schłodzony ciasteczkowy spód najpierw wylewamy masę z białą czekoladą, wyrównujemy powierzchnię, następnie bardzo ostrożnie wylewamy masę z mleczną czekoladą, a następnie masę z gorzką czekoladą. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy 12 minut, potem obniżamy temperaturę do 160 stopni i pieczemy około 60-70 minut. Po upieczeniu nie otwieramy drzwiczek piekarnika przez 2 godziny, następnie uchylamy je lekko, stopniowo obniżamy temperaturę ciasta i dopiero wyjmujemy na blat. Kiedy będzie miało temperaturę pokojową, wkładamy do lodówki (najlepiej na noc).










    21 komentarzy:

    1. Apetycznie wygląda ten serniczek;)

      OdpowiedzUsuń
    2. dziękuję i zachęcam do wypróbowania :)

      OdpowiedzUsuń
    3. piękny sernik bardzo dekoracyjny

      OdpowiedzUsuń
    4. Dzisiaj go piekę,jest to moje kolejne podejście :) Pierwszy raz dałam zbyt małą tortownicę /być może nie doczytałam dokładnie,przepis miałam ze Smakera/ i serek mi kipiał :)Ale i tak był pyszny a ponieważ uczymy się na błędach dzisiaj dam większą tortownicę.Pozdrawiam Ewo,Ania/Zazula :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. ja robię w 22 i faktycznie jest dość wysoki, jak mi za bardzo "podrasta" do góry, zmniejszam temperaturę o 10 stopni, Aniu, daj znać, pozdrawiam :)

        Usuń
      2. Jakich ciasteczek zbożowych Pani użyła??

        Usuń
      3. zwykle używam najzwyklejszych typu petitki, maślane np z Biedronki się nadadzą również, dobrze się rozkruszają

        Usuń
    5. Ewo widocznie ze mnie taki lichy cukiernik,niestety znowu mi się nie udał :( Najpierw wyrósł pięknie a później zrobił się bardzo cieniutki,wszystko robiłam dokładnie jak w przepisie.A może z tym moim piekarnikiem coś nie tak?Ale i tak był dobry,tylko z nikim się nie podzieliłam moim,,dziełem"więc męczyliśmy go o dzisiaj :)Za jakiś czas powtórka,nie poddaję się tak łatwo :)Pozdrawiam :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. może tak być, że piekarnik nierównomiernie trzyma temperaturę, bo takie góra - dół sernika właśnie by to tłumaczyło, Aniu może następnym razem spróbuj zrobić go na przykład u Twojej Mamy, będziesz miała porównanie, ściskam mocno !

        Usuń
    6. Upiekłam wczoraj sobie na Dzień Kobiet ,dziś go jadłam jest obłędny taki jaki lubię. Pozdrawiam .

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Sernik idealny na specjalne okazje :), cieszę się Grażynko, że smakuje, dziękuję i pozdrawiam Cię w dniu Naszego Święta :)

        Usuń
    7. witam, w jakiej dużej tortownicy najlepiej go upiec?? jeżeli bierzemy pod uwagę tą ilość składników jaka jest w przepisie?? pozdrawiam

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. optymalnie w 24 cm średnicy, wtedy jest dość wysoki i robi lepsze wrażenie

        Usuń
    8. a ja mam pytanie czy piec go na termoobiegu, sama góra, sam dół czy może góra i dół? :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. absolutnie nie w termoobiegu, funkcja grzania góra - dół, na środkowym poziomie

        Usuń
    9. Pieklam go kiedys. Wygloda I smakuje oblednie. Poezja. Ja zamiast mlecznej czekolady dodalam Nutella.

      OdpowiedzUsuń
    10. Wygląda super.Trzeba upiec.Dzięki za przepis.

      OdpowiedzUsuń
    11. Można z normalnego sera nie z wiaderka?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. można, pewnie tylko zaraz po zmieleniu najlepiej dodać ze 2 łyżki kwaśnej śmietany 18% i wymieszać, nabierze gładkiej konsystencji

        Usuń

    Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)