wtorek, 27 sierpnia 2013

domowy cukier waniliowy

Przydatna rzecz, oj bardzo przydatna, używam go bardzo dużo :)





2 średnie laski wanilii
1,5 szklanki drobnego cukru do wypieków
słoik szczelnie zakręcany

Do większego słoika wsypujemy cukier, laski wanilii rozcinamy wzdłuż, wydłubujemy nasionka, dodajemy je i laskę do cukru, mieszając i przysypując wanilię cukrem, dwa razy dziennie potrząsamy słoikiem, żeby ziarenka ładnie nam się w cukrze rozprowadziły. cukier jest gotowy do użytku po jakiś 10 dniach, po dwóch tygodniach laski wyjmujemy z cukru.










2 komentarze:

  1. Cześć! Przeglądałam sobie Pani bloga i natrafiłam na ten przepis. Zastanowiło mnie dlaczego trzeba wyciągać laskę z cukru? Psuje się? Dopiero zaczynam moje własnoręczne robienie przypraw. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. witam :)
    laseczka to źródło wilgoci i może się zdarzyć, że jeśli pobędzie dłużej w cukrze to zacznie pleśnieć, pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za zajrzenie na mojego bloga.Mam nadzieję, że znalazłaś/eś to czego szukałeś. Będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz. Pozdrawiam, Ewa :)